Terug
14 januari 2024

Weekend weg naar EuroParcs Poort van Amsterdam

EuroParcs Poort van Amsterdam jachthaven water vakantie vakantiepark nederland noord holland weekend weg lente zomer voorjaar

Weekend weg Nederland bij vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam

Wat waren wij na een periode van drukte en stress van onze verhuizing toe aan een weekendje weg. Vrienden van ons waren vorige zomer naar vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam geweest. We konden ons nog herinneren dat zij een heerlijk ontspannen weekend hebben gehad in een vakantiehuisje met een sauna. Precies waar wij met onze spierpijn even behoefte aan hadden!

Weekend weg Amsterdam

Het leukste aan vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam vonden wij de perfecte balans tussen ontspanning en avontuur. Het park ligt in een prachtig natuurgebied aan het water, in een oer-Hollandse omgeving. Tot rust komen ging ons hier wel lukken. Maar op een gegeven moment willen we ook graag wat leuks gaan doen en de hort op. Op de website stond dat het park vlakbij Marken en Volendam ligt, maar ook op slechts een halfuurtje rijden van Amsterdam. Heerlijk toch?

Op vakantie in Noord-Holland

Toen we op het vakantiepark aankwamen, kregen we echt het gevoel alsof we een Noord-Hollands dorpje binnen reden. Alle vakantiewoningen waren gebouwd in zo’n typische bouwstijl met dat donkergroene hout. Ze leken precies op de huisjes die je op foto’s van de Zaanse Schans of Volendam ziet. Hierdoor voelden we ons gelijk al lekker ondergedompeld in de lokale cultuur.

Weekend weg Amsterdam Volendam Noord-Holland water boten dorp Nederland

Vakantiehuis met sauna

Bij de receptie werden we warm verwelkomd en kregen we de sleutel en een informatieboekje. Na een duidelijke instructie van de receptionist was het niet moeilijk om ons huisje te vinden. Bij onze vakantiewoning konden we de auto kwijt op onze eigen parkeerplaats. We verbleven, net als onze vrienden, in een Munt 4 met sauna. Natuurlijk moesten we alle kamers even verkennen en hebben we onze bagage achtergelaten om een rondje op het park te lopen.

E chopper huren

Na een relaxed avondje in de sauna en vervolgens rozig op de bank zitten met een wijntje, werden we uitgerust wakker. Mijn vriend ging verse broodjes halen en tijdens het ontbijt maakten we het plan om een e-chopper te huren. Dit vonden wij een superleuke manier om de omgeving te verkennen. Met de wind in onze haren reden we door de weilanden, over landweggetjes en langs mooie boerderijen. Onderweg stopten we in het charmante stadje Monnickendam voor een heerlijke lunch. Als je van vis houdt, is het zeker een aanrader om dat hier in een lokaal restaurant eens te bestellen.en.

e-chopper huren amsterdam weiland

Ontspannen

Toen we terug op het park waren, was het tijd om te ontspannen. We legden onze handdoeken neer op het strandje en genoten van het rustgevende geluid van de golven en het gevoel van zand onder onze voeten. We hadden geluk met het weer. Het zonnetje scheen en af en toe kwam er een wolk langs. Aan het einde van de middag liepen we terug naar onze vakantiewoning. Deze lag trouwens aan het water en had een eigen vlonder met een tuinset. Echt een heerlijk plekje om na te genieten van een dagje erop uit te zijn geweest.

NDSM werf

De volgende dag zijn we naar de NDSM-werf in Amsterdam geweest. Dit was ook echt wel een hoogtepunt van ons weekend weg. Deze bruisende locatie is de ideale plek voor creatievelingen en gezelligheidsdieren. Overal waar we keken was kunst en design en er hing een levendige energie. De industriele sfeer gaf deze plek echt een uniek karakter. Toen we hier waren, hebben we creatieve ruimtes bekeken, kunst bewonderd en heerlijk even gezeten in een van de cafés.

Vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam strand water meer zomer

Dus waar op vakantie?

Ons weekend weg op vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam is er eentje die we niet snel zullen vergeten. We voelden ons enorm opgeladen na een weekendje hier. De vakantiewoning was goed onderhouden en lag op een mooie plek. Misschien was de inrichting niet helemaal onze smaak, maar dat maakte de woning niet minder comfortabel! Wij vonden het vooral fijn dat het vakantiepark midden in de natuur, maar ook dichtbij Amsterdam ligt. Achteraf hadden we misschien zelfs een elektrische fiets gehuurd voor ons dagje Amsterdam. Maar ook als je niet per se de drukte op wilt zoeken, is het vakantiepark een prima keuze. Er is een binnenzwembad, wellness, een restaurant en een indoor speeltuin. Kortom: met wie je ook gaat en wat je ook wil doen, vakantiepark EuroParcs Poort van Amsterdam is een aanrader voor een ontspannen weekendje weg.