Hallo, hoe kunnen we je helpen?

Je ontvangt gemiddeld 1x per week een nieuwsbrief van ons.

Uitzonderingen kunnen zijn wanneer er een aanbieding is waarvan we jou meteen op de hoogte willen brengen.

Iedere verandering is altijd even wennen. Dat EuroParcs Droomparken overneemt, is gelukkig bijna niet te merken voor jou als gast. Alle uiterlijke zaken die het Droomparken merk droegen, zoals de bewegwijzering, huisnummerbordjes en vlaggen, zullen veranderen in de huisstijl en het logo van EuroParcs. Verder verandert er aan de parken niets. Wel zullen vanaf begin 2022 de hotelservices van Droomparken wegvallen. Denk hierbij aan opgemaakte bedden, badhanddoeken en kleine flacons met doucheproducten.

Mocht je betaling via onze standaard betaalmethoden om wat voor reden dan ook niet lukken, dan is het altijd nog mogelijk om het bedrag handmatig over te boeken naar EuroParcs. Het bedrag kan overgeboekt worden naar NL82RABO0317171313, met als omschrijving of betalingskenmerk je reserveringsnummer.

Voor onze parken in Oostenrijk en Duitsland gelden andere IBAN nummers:

Oostenrijk: NL17RABO0189163135 Duitsland: NL29RABO0377771562

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek. Het is mogelijk om dit met creditcard te betalen.

Je verblijf bij EuroParcs betaal je van tevoren. Dit kan tijdens het maken van je reservering met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Wanneer je tijdens je verblijf extra zaken bij wilt boeken, zoals fietsen of extra linnenpakketten, kun je natuurlijk wel ter plaatse (bij de receptie) betalen.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek.

Het is bij EuroParcs niet mogelijk om in termijnen te betalen of om een uitgestelde betaling aan te vragen. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering en kan je reservering bij het uitblijven van betaling komen te vervallen.

  • Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.be/algemene-voorwaarden.

Tijdens het online boeken, kun je meteen afrekenen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:

  • Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.

  • Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.

  • Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering. Als een (aan)betaling uitblijft, vervalt je reservering en ontvang je een annuleringsnota.

Uiteraard zijn ook dan onze annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden op https://www.europarcs.be/algemene-voorwaarden.

Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht. 

Reserveringen worden bij ons gemaakt volgens de Recron voorwaarden. Wanneer we geen betaling hebben ontvangen na een betalingsherinnering en aanmaning dan wordt de boeking volgens de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden geannuleerd.

Zodra je betaling verwerkt wordt in ons reserveringssysteem ontvang je een betalingsbevestiging. De verwerking van handmatige overboekingen, betalingen uit het buitenland of betalingen via acceptgiro of creditcard duren vaak iets langer, waardoor je niet direct een bevestiging ontvangt. Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Je boeking is voorafgaand aan je vakantie betaald. Betalingen die je op het park zelf doet na aankomst, bijvoorbeeld in de winkel, in het restaurant of bij de receptie, kun je over het algemeen met je creditcard betalen als er een pinapparaat aanwezig is.

Op onze parken in Oostenrijk gelden andere voorwaarden. Je betaalt hier altijd 30% direct bij boeking. Het resterende bedrag betaal je bij vertrek. Het is mogelijk om dit met creditcard te betalen.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Je bezoek is van harte welkom in je vakantiehuisje bij EuroParcs. Zij mogen hun auto parkeren op de algemene parkeerplaats vóór de slagbomen. Voor de meest actuele ontwikkelingen van de coronamaatregelen op EuroParcs, kun je kijken op www.europarcs.nl/corona.

De meeste chalets hebben een eigen wifi-router, waarop je het wachtwoord kunt vinden. Mocht dit niet het geval zijn, dan hebben wij een openbare wifi-verbinding waar je geen wachtwoord voor nodig hebt. Voor verdere informatie kun je terecht bij de receptie.

Alle belangrijke (nood)nummers kun je vinden in je welkomstboekje, die je bij het inchecken van de receptie krijgt.

Bij aankomst ligt er een handdoekenpakket in je verblijf voor je klaar, mits je deze bijgeboekt hebt. Het handdoekenpakket bestaat uit één grote en één kleine badhanddoek. Je kunt altijd een extra handdoekenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Bij aankomst ligt er een linnenpakket in je verblijf voor je klaar. Het linnenpakket bestaat uit een hoeslaken, dekbedovertrek en kussensloop voor 1 persoon. Je kunt altijd een extra linnenpakket bijboeken bij de receptie tijdens je verblijf.

Het is altijd toegestaan om zelf handdoeken mee te nemen. Het afnemen van een handdoekenpakket is niet verplicht. Je krijgt geen korting als je zelf handdoeken meeneemt. Het afnemen van het lakenpakket voor bedlinnen is wel verplicht. Een korting hierop is niet mogelijk. Dit in verband met hygiëne.

Dit is sterk afhankelijk per woning en vakantiepark. Over het algemeen kun je in je vakantiewoning de standaard Nederlandse zenders kijken en een aantal Belgische en Duitse zenders.

De parken die je mag betreden met de auto hanteren standaard een tijdsperiode tussen 07.00 en 23.00 uur. In deze periode openen de slagbomen. Buiten deze tijden om kun je je auto parkeren op de algemene parkeerplaats.

Als je graag door een taxi naar een bestemming gebracht wilt worden, kunnen we bij de receptie een taxi voor je bellen. Bij EuroParcs Veluwemeer en EuroParcs Zuiderzee hebben we tijdens evenementen als Lowlands en Defqon1, die plaatsvinden op het Walibi festivalterrein dichtbij deze vakantieparken, een samenwerking met een taxi centrale.

Je bezoek mag gewoon blijven slapen als je dit meldt bij de receptie in verband met extra bedlinnen en toeristenbelasting. Daarnaast mogen er niet meer mensen blijven slapen dan het maximaal aantal mensen waarvoor het huisje geschikt is. Dus als je bijvoorbeeld met zijn tweeën verblijft in een vierpersoonshuisje, dan mogen er twee logés blijven slapen.

Elektrisch barbecueën en barbecueën op gas is toegestaan op onze vakantieparken. Barbecueën met open vuur is niet toegestaan.

Je kunt voor je boeking alvast een kijkje nemen op onze website voor de leukste bezienswaardigheden in de omgeving van jouw EuroParcs vakantiepark. Je kunt dit vinden onder de webpagina van het park waar je geboekt hebt. Tijdens het inchecken ontvang je een welkomstboekje waar informatie in staat over wat er te doen is in de omgeving. Verder kun je natuurlijk bij onze receptie binnenlopen om informatie te vragen over de leukste uitjes in de buurt. Ze delen graag de leukste tips met je!

Over het algemeen is het op geen enkel EuroParcs vakantiepark toegestaan om vuurwerk af te steken. We kunnen echter niet volledig garanderen dat dit nergens gebeurt, omdat de vakantieparken geen invloed hebben op wat er gebeurt in de omgeving. Wel hebben we enkele vuurwerkvrije parken waarop gehandhaafd wordt op het afsteken van vuurwerk. Dit zijn EuroParcs Parc du Soleil, EuroParcs De Woudhoeve en EuroParcs Noordwijkse Duinen.

Op het moment dat je je corona-voucher hebt ontvangen van ons kun je binnen een jaar dit bedrag bij één van onze EuroParcs vakantieparken verzilveren. Mocht je binnen dit jaar nog niet in de gelegenheid zijn geweest om de voucher te gebruiken dan wordt deze na 1 jaar na afgifte uitbetaald. Je hoeft hier zelf niks voor te doen, wij nemen contant met je op per e-mail.

Vanwege de uitbraak van het coronavirus en de gevolgen van de getroffen maatregelen zijn er veel boekingen bij EuroParcs geannuleerd. Als je boeking vanwege corona geannuleerd is, heb je een e-mail van ons ontvangen in je mailbox. Hierin staan instructies over hoe je de corona-voucher kunt gebruiken. Het bedrag staat gelijk aan het bedrag van je boeking en deze kun je binnen één jaar na ontvangst bij EuroParcs gebruiken voor het maken van een nieuwe boeking. Als je boeking meer kost dan het bedrag wat op je voucher staat, betaal je het overige bedrag bij. Als je boeking minder kost, blijft het resterende bedrag op je corona-voucher staan. Een eventueel resterend saldo is gekoppeld aan je reserveringsnummer. Wil je weten wat je resterende saldo is of heb je nog andere vragen betreft de corona-voucher? Bel dan met onze klantenservice op het nummer 088 070 80 90 of stuur een e-mail naar kcc@europarcs.nl. Houd hiervoor wel je reserveringsnummer bij de hand.

Voor de meest actuele ontwikkelingen van de coronamaatregelen op EuroParcs, kun je kijken op www.europarcs.de/corona.

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de sauna's kun je kijken op www.europarcs.be/corona.

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de zwembaden, kun je kijken op www.europarcs.be/corona.

Vervelend dat je evenement verplaatst of geannuleerd is. Je geplande evenement staat echter wel los van je EuroParcs boeking. Voor het annuleren of verplaatsen van je verblijf gelden de annuleringsvoorwaarden van EuroParcs. Deze kun je vinden op www.europarcs.be/algemene-voorwaarden. Annuleren of verplaatsen van je boeking kun je gemakkelijk zelf regelen via mijn.europarcs.nl.

De meest actuele maatregelen omtrent het coronavirus bij EuroParcs kun je vinden op www.europarcs.be/corona.

We begrijpen goed dat je hier duidelijk en zekerheid over wilt. Omdat de ontwikkeling van het coronavirus en de daarbij passende maatregelen constant aan verandering onderhevig zijn, vragen we je om onze webpagina www.europarcs.be/corona in de gaten te houden wanneer je gaat boeken of al geboekt hebt. Hierin zijn ook de annuleringsvoorwaarden te vinden. Ook raden we je aan om je eigen annuleringsverzekering af te sluiten. Verder maak je je reservering volgens de Recron voorwaarden. Deze kun je vinden op www.europarcs.be/algemene-voorwaarden.

Voor de meest actuele coronamaatregelen omtrent de horeca kun je kijken op www.europarcs.be/corona.

Voor de meest actuele ontwikkelingen van de coronamaatregelen op EuroParcs, kun je kijken op www.europarcs.de/corona.

Op de website van het park kun je alle openingstijden vinden. Hier zijn ook de openingstijden van het zwembad te vinden.

Het openstaande bedrag wordt binnen 14 werkdagen uitbetaald.

Op het moment dat je boeking geannuleerd is vanwege de coronamaatregelen heb je van ons een e-mail ontvangen in je mailbox. Hierin staan de instructies over het gebruiken van de corona-voucher.

Indien je je corona-voucher nog niet (gedeeltelijk) hebt gebruikt, staat het bedrag gelijk aan de boeking die je toen hebt gemaakt. De boeking en je corona-voucher is gekoppeld aan je reserveringsnummer. Om erachter te komen wat voor bedrag er (nog) op je corona-voucher staat, kun je bellen met ons klantencontactcentrum op het nummer 088 070 80 90 of een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl. Houd hiervoor wel je reserveringsnummer bij de hand.

Het corona-voucher is gebonden aan je reserveringsnummer. Dit betekent dat alleen de persoon die de reservering gemaakt heeft de corona-voucher kan gebruiken. Het overdragen van de corona-voucher aan iemand anders is dus niet mogelijk.

Om je een zo veilig en fijn mogelijk verblijf te kunnen bieden, hebben we bij EuroParcs ons best gedaan om je zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te kunnen garanderen. Hiervoor hebben we verschillende acties ondernomen, zoals het verbreden van de looppaden en het werken met reserveringen voor diverse faciliteiten. Verder zijn onze parken ruim opgezet, waardoor iedereen op het park goed voor elkaar kan uitwijken.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Heb je een klacht tijdens je verblijf? Bespreek je klacht met de receptie, zodat de medewerkers op het park je klacht tijdens je verblijf nog kunnen oplossen. Heb je een klacht na je verblijf? Neem hiervoor contact op het Klant Contact Centrum. Onze afdeling Service en Kwaliteit helpen je graag verder.

Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen. Mocht je hier vragen over hebben, kun je terecht bij het Klantcontactcentrum op telefoonnummer 088 070 80 90. Ook kun je een e-mail sturen naar kcc@europarcs.nl.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Op een later tijdstip uitchecken is mogelijk op basis van de beschikbaarheid. Je kunt een late check-out bijboeken tijdens je verblijf bij de receptie.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Het is vervelend als je erachter komt dat je iets bent vergeten in je huisje. Hiervoor kun je altijd contact opnemen met de receptie van het park of met het Klant Contact Centrum op het telefoonnummer 088 070 80 90. We helpen je graag verder!

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

  • Op de dag dat je vertrekt, kun je de sleutel of je sleutelpasje van de woning bij de receptie inleveren of in de daarvoor bestemde brievenbus achterlaten. Wanneer je borg hebt betaald, moet je tijdens de openingstijden van de receptie uitchecken, zodat we de vakantiewoning kunnen controleren.

Bij vertrek vragen we je vriendelijk om aan de volgende zaken te denken:

  • Laat de woning schoon en opgeruimd achter (bezem)

  • Laat voor vertrek het huisvuil achter in de parkcontainers (milieupark)

  • Zorg dat de koelkast en de vaatwasser schoon en leeg zijn

  • Verzamel het linnengoed in een kussensloop in de hal

  • Lever je sleutel of sleutelpasje in bij de receptie of laat hem achter in de daarvoor bestemde brievenbus.

Eventuele kosten voor die door het parkbeheer voor bovenstaande werkzaamheden gemaakt worden, worden bij de huurder(s) in rekening gebracht.

De schoonmaakkosten zijn afhankelijk van het type en de grootte van de vakantiewoning.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

De standaard incheckperiode is vanaf 15.00 uur. Je vindt de openingstijden van de receptie van het park van jouw voorkeur op onze website. Kom je na sluitingstijd van de receptie aan? Neem dan contact met ons op. Het park kan dan met jou persoonlijk een afspraak maken hoe in te checken. Wel is dit is alleen mogelijk wanneer het volledige bedrag van de reservering betaald is. Heb je een early check-in bijgeboekt? Dan kun je vanaf 13.00 uur al inchecken.

Je kunt eerder inchecken op basis van de beschikbaarheid. Wanneer de early check-in beschikbaar is, kun je dit online toevoegen aan je reservering tijdens het maken van je reservering tegen een toeslag. Normaal mag je vanaf 15.00 uur inchecken, een early check-in is vanaf 13.00 uur.

Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.

Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:

  • Vaatdoek

  • Dweil

  • Schuurspons

  • Lucifers

  • Afwasborstel

  • Pedaalemmerzak

  • Vuilniszak

  • Afwasmiddel

  • Vaatwastabletten

  • Toiletrol

  • (Koffiefilter)

Deze actie is alleen te boeken tussen 10 maart 17 april 2022.

Tijdens deze periode geldt de verblijfsperiode van 24 juni t/m 11 september 2022.

Voor onderstaande parken geldt een korting van 25%

  • Aan de Maas

  • Bad Hulckesteijn

  • Beekbergen

  • Buitenhuizen

  • De Hooge Veluwe

  • Het Amsterdamse Bos

  • Hoge Kempen

  • Marina Strandbad

  • Molengroet

  • Spaarnwoude

Voor onderstaande parken geldt een korting van 20%

  • Bad Hoophuizen

  • Bad Meersee

  • De Achterhoek

  • De Biesbosch

  • De IJssel Eiladen (construction deals)

  • De Koog

  • De Kraaijenbergse Plassen

  • De Rijp

  • De Utrechtse Heuvelrug

  • De Zanding

  • Enkhuizer Strand

  • Kaatsheuvel

  • Maasduinen

  • Markermeer

  • Poort van Amsterdam

  • Reestervallei

  • Zuiderzee

Voor onderstaande parken geldt een korting van 15%

  • Brunssummerheide

  • De Wije Werelt

  • De Wiltzangh

  • De Woudhoeve

  • Gulperberg

  • IJsselmeer

  • Koningshof

  • Limburg

  • Noordwijkse Duinen

  • Poort van Maastricht

  • Poort van Zeeland

  • Ruinen

  • Schoneveld

  • Veluwemeer

  • Zilverstrand

Deze actie geldt alleen op boekingen die tussen 10 maart t/m 31 maart 2022 gemaakt zijn.

Je ontvangt tot 25% korting op een weekend-, midweek- of weekverblijf. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen bouwvakweken en de weken daarbuiten. Deze korting geldt voor een minimum verblijfsduur van 3 nachten.

Deze actie is alleen te boeken tussen 17 januari tot en met 13 februari 2022. Tijdens deze periode geldt de verblijfsperiode van 17 januari tot en met 31 mei 2022.

Deze actie is geldig van 17 januari tot en met 28 februari 2022. Voor of na deze periode kan er niet meer geboekt worden met deze actie.

De scherpe prijzen zijn geldig op basis van beschikbaarheid en geldt voor alle beschikbare parken en woningen.

Deze actie is geldig van 24 december tot en met 16 januari. Voor of na deze periode kan er niet meer geboekt worden met deze actie.

De Vroegboek Zomer korting wordt doorberekend in je boeking en zal zichtbaar zijn aan het einde van je boeking.

Campingplaatsen zijn helaas uitgesloten voor de Vroegboek Zomer actie.

Tijdens de Vroegboek Zomer korting geldt alleen deze korting. Alle andere kortingen zijn uitgesloten.

Je hebt alleen recht op de Vroegboek Zomer korting wanneer je rechtstreeks via EuroParcs boekt.

Deze actie is geldig op basis van beschikbaarheid en is geldig op alle beschikbare parken en woningen. Bonaire is uitgesloten in deze actie.

Je behoudt de Vroegboek Zomer korting wanneer de wijziging binnen de actievoorwaarden blijft. Lees deze daarom goed door voordat je een wijziging maakt. Mochten de wijzigingen niet binnen de actievoorwaarden vallen, zal de korting te komen vervallen.

Wanneer een arrangement of bijgeboekt artikel niet (meer) beschikbaar is, krijg je het teveel betaalde bedrag retour.

Wanneer je een voorkeur hebt voor een bepaalde vakantiewoning, bijvoorbeeld vanwege speciale voorzieningen, een specifieke ligging of een bepaald huisnummer, dan kun je dit aangeven tijdens het maken van je reservering. Je betaalt hiervoor voorkeurskosten. Het bedrag hiervoor is € 35,- per boeking.

Heb je voorkeurskosten betaalt, maar is het door onvoorziene omstandigheden niet mogelijk om aan je voorkeur te voldoen? Dan brengen we je op de hoogte, zoeken we naar een passend alternatief en ontvang je de betaalde voorkeurskosten retour.

Je kunt je boeking gemakkelijk zelf online annuleren via mijn.europarcs.nl. Houd daarbij wel rekening met de annuleringsvoorwaarden. Mocht het zo zijn dat je boeking geannuleerd moet worden wegens corona gerelateerde redenen, kijk dan even op www.europarcs.be/corona voor de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden. In andere gevallen vind je de Recron voorwaarden op www.europarcs.be/algemene-voorwaarden.

Je wilt de datum van je boeking wijzigen, bijvoorbeeld omdat het niet goed uitkomt, of omdat je liever in een andere periode op vakantie gaat. Wij kijken graag met je mee wat de mogelijkheden zijn. Je betaalt altijd minimaal het originele bedrag van de oorspronkelijke reservering. Is de prijs van de nieuwe periode die je wilt boeken hoger dan het oorspronkelijke bedrag? Dan betaal je het verschil in prijs bij. Is je nieuwe vakantie goedkoper dan de oorspronkelijke prijs, dan krijg je het verschil niet terug. Je kunt in veel gevallen wel je boeking aanvullen met handige extra’s en zo het verschil beperken.

Omboeken kan kosteloos tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst.

Bekijk voor meer informatie over omboeken de Recron voorwaarden op www.europarcs.be/algemene-voorwaarden.

Ja, je huisdier is (aangelijnd) van harte welkom op alle vakantieparken. Er zijn maximaal 2 huisdieren per vakantiewoning toegestaan. Ook zijn er huisdiervrije woningen beschikbaar. Je kunt je voorkeur aangeven bij het maken van je reservering. Wel geldt er een toeslag per huisdier per nacht. Deze wordt weergegeven tijdens je boeking.

Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht. 

Reserveringen worden bij ons gemaakt volgens de Recron voorwaarden. Wanneer we geen betaling hebben ontvangen na een betalingsherinnering en aanmaning dan wordt de boeking volgens de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden geannuleerd.

Zodra je betaling verwerkt wordt in ons reserveringssysteem ontvang je een betalingsbevestiging. De verwerking van handmatige overboekingen, betalingen uit het buitenland of betalingen via acceptgiro of creditcard duren vaak iets langer, waardoor je niet direct een bevestiging ontvangt. Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.

Als je een optie hebt geplaatst bij EuroParcs, zit hier een vervaldatum aan vast. Deze vervaldatum is met je gecommuniceerd via het Klant Contact Centrum of het vakantiepark zelf. Na deze datum zal de optie dus komen te vervallen. Als je van je optie een definitieve boeking wilt maken, dien je via Mijn EuroParcs (mijn.europarcs.nl) een (aan)betaling te hebben voldaan. Heb je nog vragen over je optie? Neem dan gerust contact op met het Klant Contact Centrum.

Je kunt een Tiny Office reserveren door het contactformulier van het Klant Contact Centrum in te vullen.

  • Kies bij het vakantiepark voor EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude

  • Kies vervolgens het onderwerp 'Tiny Office'.

De Tiny Offices zijn ook te reserveren via de recepties van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude.

Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en in het weekend van 08:30 tot 17:00 uur.

Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur weer te verlaten.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. In veel gevallen komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

Een ongelukje zit soms in een klein hoekje. Dat kan iedereen overkomen! Het is daarom dat EuroParcs vooraf een borg kan vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. Bij een eventueel ongelukje kan de schade dan makkelijker worden afgehandeld. De borg kan minimaal € 100,- per woning bedragen. EuroParcs is ten allertijden gemachtigd om extra borg te vragen bij aankomst. Na vertrek worden de vakantiewoningen of groepsverblijven gecontroleerd. Wanneer na uitcheck blijkt dat er iets ontbreekt of stuk is, zal dit worden ingehouden op je borg. Als alles in orde is of er is een resterend bedrag, dan zal dit binnen 3 weken worden teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.

Een zakelijke boeking bij EuroParcs is mogelijk via onze StayXL/Business afdeling. Wanneer je je zakelijke boeking op de reguliere wijze gemaakt hebt en het vermoeden bestaat dat het niet voor enkel recreatieve doeleinden wordt gebruikt, zijn wij gerechtigd de boeking te annuleren met de daarbij komende annuleringskosten. Voor de voorwaarden verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.

Het is mogelijk voor een langere periode in een vakantiewoning van EuroParcs te verblijven. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je aan het verhuizen of aan het verbouwen bent, of vanwege andere omstandigheden. Je kunt dit aanvragen bij onze afdeling StayXL. Voor meer informatie en om een aanvraag in te dienen voor een lang verblijf kun je kijken op www.stayxl.nl.

Je maakt je reservering volgens de Recron voorwaarden. Deze zijn te vinden op www.europarcs.be/algemene-voorwaarden. Hierin zijn de omboekingsvoorwaarden te vinden. We raden je aan een eigen annuleringsverzekering af te sluiten. Kijk voor alle informatie omtrent Corona op www.europarcs.be/corona.

Als je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je via de Mijn EuroParcs pagina een nieuw wachtwoord aanvragen door de klikken op 'wachtwoord vergeten?'. Vul je e-mailadres in en je ontvangt binnen enkele minuten een nieuw wachtwoord.

Bij EuroParcs kun je in de schoolvakanties, weekenden, midweken en weken boeken. Hieronder staat weergegeven welke dagen de aankomst- en vertrekdagen zijn:

  • Weekend: vrijdag tot maandag

  • Midweek: maandag tot vrijdag

  • Week: maandag tot maandag, vrijdag tot vrijdag

Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.

Op alle vakantieparken van EuroParcs gelden standaard aankomst- en vertrektijden. Voor vakantiehuizen en groepsvakantiewoningen geldt dat je op de aankomstdag vanaf 15.00 uur in de vakantiewoning mag. Op de vertrekdag dien je de vakantiewoning voor 10.00 uur te verlaten. Je kunt ook kiezen voor om een early check-in (voor 15.00 uur) en een late check-out (na 10.00 uur). De early check-in kun je tijdens het maken van je reservering bijboeken tegen een toeslag. De late check-out kun je tijdens het verblijf bijboeken bij de receptie, op basis van beschikbaarheid.

Het is alleen mogelijk om een Mijn EuroParcs account aan te maken op het moment dat je een boeking of reservering hebt gemaakt bij EuroParcs. Nadat je een boeking hebt gemaakt, ontvang je in je mailbox een boekingsbevestiging. Hierin staat een link naar Mijn EuroParcs waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor je account.

Je kunt eenvoudig online extra gasten bijboeken via mijn.europarcs.nl.

Het is in de meeste gevallen mogelijk om een verblijf te boeken. Dit is uiteraard afhankelijk van de beschikbaarheid en de periode dat je een boeking wilt maken. Je vindt alle beschikbare vakantiewoningen op onze website. Verder kun je een kijkje nemen op onze webpagina www.europarcs.be/aanbiedingen voor onze last-minutes en aanbiedingen.

De minimale leeftijd om te kunnen boeken bij EuroParcs is 18 jaar.

Het is bij EuroParcs mogelijk om meerdere huisjes naast elkaar te boeken. Zo kun je met twee gezinnen gezellig naast elkaar verblijven. Je kunt bij het maken van je boeking het huisnummer van je voorkeur aangeven. Dit kost € 35,- per boeking. Dit doe je dan voor beide reserveringen. Op de plattegrond kun je de huisnummers bekijken.

Als je op zoek bent naar een of meerdere woningen voor een grote groep, dan biedt EuroParcs diverse mogelijkheden! Je kunt hierbij denken aan een bedrijfsuitje, personeelsfeest, familieweekend, festivalbezoek, studieweekend of zeilkamp. Voor meer informatie kun je kijken op https://www.stayxl.nl/.

Je kunt gemakkelijk zelf online je verblijf beheren en wijzigen. Dit doe je door in te loggen op mijn.europarcs.nl.

Dit is afhankelijk van de aanbieder van je annuleringsverzekering. Raadpleeg je verzekeringsmaatschappij voor de voorwaarden die zij hiervoor hanteren. Op het moment biedt EuroParcs geen annuleringsverzekeringen bij de boekingen.

Geen paniek, dit betekent dat het park de reservering nog moet controleren. Het valideren van je boeking gebeurt vervolgens automatisch. Dit wordt dus vanzelf weer aangepast.

Als je bij een andere reisaanbieder een vakantiewoning bij EuroParcs hebt geboekt, dan annuleer of wijzig je je boeking bij de desbetreffende reisaanbieder. Deze bepaalt de voorwaarden voor wijzigingen van je boeking.

Dit kan diverse oorzaken hebben. Meestal komt dit voor wanneer er een nieuwe klantenkaart is gemaakt terwijl je al een account bij ons had. Geen probleem! Neem contact met ons op, dan voegen wij je dubbele account samen. We hebben hiervoor wel je reserveringsnummer en e-mailadres nodig.

De Tiny Offices zijn te gebruiken door de gasten van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude. Zo kun je je tijdens de vakantie heerlijk even terugtrekken om ongestoord te werken of kun je juist op vakantie gaan om nieuwe inspiratie op te doen voor een persoonlijk project.

De Tiny Offices zijn per dagdeel beschikbaar en vooraf te reserveren. Informeer hiernaar bij de receptie of vul het contactformulier in met vakantiepark EuroParcs De Zanding of Spaarnwoude en onderwerp 'Tiny Office'.

Tiny Offices zijn ook te gebruiken voor gasten en eigenaren. Verblijf je niet op het park, maar wil je toch graag gebruikmaken van een Tiny Office? Dat is mogelijk door het contactformulier in te vullen met vakantiepark EuroParcs De Zanding of Spaarnwoude en het onderwerp 'Tiny Office'. Ze zijn per dagdeel te reserveren tegen een vergoeding.

Ieder vakantiepark van EuroParcs en elke vakantiewoning beschikt over een Wi-Fi verbinding en is gratis te gebruiken. Onze parken liggen wel midden in de natuur, dus houd er rekening mee dat de snelheid en het bereik minder goed kan zijn dan je thuis gewend bent. Heb je problemen met inloggen of vragen over de Wi-Fi verbinding dan kun je altijd contact opnemen met de receptie.

Bij veel van onze parken kun je gewone fietsen en kinderfietsen huren. Of er een fietsverhuur op aanwezig is, kun je vinden op de pagina van het park waar je wilt verblijven. Op veel van onze parken kun je ook een e-chopper huren. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs of bromfiets certificaat.

Dit verschilt per vakantiepark. Je kunt dit terugvinden bij de faciliteiten op de webpagina en op de plattegrond van het park waar je verblijft.

Om je een zo veilig mogelijk gevoel te geven tijdens je verblijf, wordt er op het park toezicht gehouden door het parkbeheer. In het geval van een (nood)situatie kun je naar het noodnummer van het park bellen. Deze ontvang je van de receptie bij het inchecken.

Op sommige parken zijn oplaadpunten beschikbaar, maar niet bij alle parken. Wanneer er een oplaadpunt voor een elektrische auto aanwezig is op het park, staat dat aangegeven op de website bij de parkfaciliteiten.

De faciliteiten van onze vakantieparken verschillen per park. Alle faciliteiten staan per vakantiepark overzichtelijk op de website. Vanuit de homepagina kun je gemakkelijk het park aanklikken waar je meer over wilt weten. Heb je nog een vraag over de faciliteiten van één van de vakantieparken, bel dan naar de receptie van het desbetreffende park. We helpen je graag!

Dit is sterk afhankelijk van het vakantiepark en van het type faciliteit. Neem hiervoor contact op met de receptie van het desbetreffende vakantiepark. Zij hebben kennis van de voorwaarden van het vakantiepark.

Wanneer je een huisdier toevoegt aan je reisgezelschap tijdens het maken van je boeking, krijg je automatisch alleen de woningen te zien waarin huisdieren zijn toegestaan. Daardoor ben je er zeker van dat je je huisdier(en) gewoon mee kunt nemen naar het park.

In alle accommodaties is het niet toegestaan om te roken. Roken is enkel toegestaan buiten de accommodatie, bijvoorbeeld op het terras of in de tuin van de vakantiewoning. Indien er geen asbak in de accommodatie aanwezig is, kun je deze bij de receptie krijgen.

De meeste chalets hebben een eigen wifi-router, waarop je het wachtwoord kunt vinden. Mocht dit niet het geval zijn, dan hebben wij een openbare wifi-verbinding waar je geen wachtwoord voor nodig hebt. Voor verdere informatie kun je terecht bij de receptie.

Wij hebben mindervalidewoningen en deze zijn op aanvraag beschikbaar. Op een aantal vakantieparken zijn enkele vakantiehuizen gedeeltelijk aangepast voor mindervaliden. Deze huizen zijn rolstoeltoegankelijk gemaakt en hebben brede deuren en een lage instap bij de douche. Enkele huizen hebben ook een douchezitje en beugels bij het toilet. Op de begane grond zijn twee hoog-laagbedden. Er is geen traplift aanwezig. Daardoor is de eerste verdieping alleen te bereiken met de trap.

Op vakantiepark Brunssummerheide biedt EuroParcs een mindervalidenwoning aan die geschikt is voor 10 personen. Dit vakantiehuis heeft een aangepaste badkamer op de begane grond met o.a. een douchebrancard en op de eerste verdieping vind je nog 2 badkamers. Hulphonden zijn in deze woning toegestaan.

Ons schoonmaakteam maakt met zorg en aandacht schoon. Mocht de hygiëne van je vakantiewoning niet voldoen aan je verwachtingen dan vragen wij je dit te melden bij de receptie. We verzoeken je vriendelijk dit uiterlijk 1 dag na aankomst te doen, zodat wij het probleem zo snel mogelijk voor je op kunnen lossen en je de dagen daaropvolgend een zo fijn mogelijk verblijf hebt.

De aanwezigheid van een inventarislijst in de vakantiewoning verschilt per park. Er zijn parken die dit hebben, maar bij lange na niet alle parken. Wanneer de inventarislijst aanwezig is, kun je die gemakkelijk in de woning vinden.

Dit verschilt per type vakantiewoning en staat aangegeven bij de kenmerken van de vakantiewoning op de website. Als de vriezer aanwezig is, staat dit in de kenmerken van de vakantiewoning. Wanneer een vriezer gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

De aanwezigheid van een oven verschilt per type vakantiewoning. Als er een oven aanwezig is, staat dit bij de kenmerken van de vakantiewoning aangegeven. Wanneer een oven gewenst is, is het mogelijk om deze met voorkeur te boeken (€ 35,-) tijdens het maken van je boeking.

Bij de kleinere woningtypen is er in ieder geval ruimte voor één auto en bij de grotere woningtypen voor twee auto's. Dit verschilt per park en per type vakantiewoning. Het aantal parkeerplaatsen staat ook aangegeven in de kenmerken van het type vakantiewoning op de website. EuroParcs De Koog is een autovrij park, hier parkeer je bij de ingang van het park. EuroParcs Kaatsheuvel is autoluw, hier parkeer je op centrale parkeerplaatsen.

Het type koffiezetapparaat verschilt per type vakantiewoning. De kenmerken van de woningen staan op onze website aangegeven per woningtype.

De aanwezigheid van een apart toilet verschilt per type vakantiewoning. De kenmerken van de woningen staan op onze website aangegeven per woningtype.

Over het algemeen zijn de bedden in onze vakantiewoningen 2m lang. Dit is de standaard. Wanneer dit korter is, staat dit specifiek aangegeven bij het vakantiepark en het woningtype. Een voorbeeld hiervan is EuroParcs De Biesbosch: hier hebben enkele huisnummers bedden die 1.80m lang zijn.

Deze vraag kunnen we op deze pagina niet beantwoorden. De banken en daarbij eigenlijk de gehele inrichtingen verschillen per woning, ook binnen een type. Omdat elke woning particulier eigendom is en de eigenaar kan kiezen uit diverse meubelpakketten, is dit niet te zeggen van te voren.

Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer pas wordt toegewezen bij aankomst. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-) tijdens het maken van de boeking.

Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer en kleur van het woningtype pas wordt toegewezen bij aankomst. Deze is voordat je aankomt nog niet bekend. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-)  tijdens het maken van de boeking.

Je juiste antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum

Telefoon
+32 (0) 14 81 00 98

(gebruikelijke kosten)

Je vraag
Vul het contactformulier in Voor al je vragen
Openingstijden
  • maandag tot vrijdag bereikbaar 08:30 uur tot 20:00 uur
  • zaterdag en zondag bereikbaar 08:30 uur tot 17:00 uur