Op de webpagina van je verblijf of in Mijn EuroParcs onder 'mijn boekingen' kun je terugvinden of je accommodatie een vriezer of een koelkast met vriesvak heeft. Dit staat aangegeven onder de keukenfaciliteiten.
De faciliteiten van onze vakantieparken verschillen per park. Alle faciliteiten staan per vakantiepark overzichtelijk op de website. Vanuit de homepagina kun je gemakkelijk het park aanklikken waar je meer over wilt weten. Heb je nog een vraag over de faciliteiten van één van de vakantieparken, bel dan naar de receptie van het desbetreffende park. We helpen je graag!
Om je een zo veilig mogelijk gevoel te geven tijdens je verblijf, wordt er op het park toezicht gehouden door het parkbeheer. In het geval van een (nood)situatie kun je naar het noodnummer van het park bellen. Deze ontvang je van de receptie bij het inchecken.
De aanwezigheid van een inventarislijst in de vakantiewoning verschilt per park. Wanneer de inventarislijst aanwezig is, kun je die gemakkelijk in de woning vinden. Als je inventaris niet compleet is vlak na aankomst, dien je dit zo snel mogelijk te melden bij de receptie.
De standaard incheckperiode is vanaf 16.00 uur. Je vindt de openingstijden van de receptie van het park van jouw voorkeur op onze website.
Heb je een early check-in bijgeboekt? Dan kun je vanaf 13.00 uur al inchecken.
Over het algemeen kun je in je vakantiewoning de standaard Nederlandse zenders kijken en een aantal Belgische en Duitse zenders.
De meeste chalets, bungalows en glampingtenten hebben een eigen Wi-Fi-router. De locatie van het wachtwoord vind je in de EuroParcs app onder parkinfo, kies vervolgens 'op het park'. De locatie van het wifi-wachtwoord staat ook in het welkomstinformatieboekje, die je bij aankomst van de receptie krijgt.
Verder is er een openbare wifi verbinding op het vakantiepark aanwezig waar je geen wachtwoord voor nodig hebt.
Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen.
Vanaf 1 januari 2023 gelden flexibele aankomst- en vertrekdagen. Je komt dan aan en vertrekt weer op welke dag je zelf wil (met uitzondering van aankomsten op zondag, nationale feestdagen, festivals en schoolvakanties van je land van bestemming).
Tijdens schoolvakanties van je land van bestemming gelden maandag en vrijdag als aankomst- en vertrekdagen.
Inchecken kan vanaf 16.00 uur en uitchecken tot 10.00 uur.
Als je een kampeerplaats hebt geboekt, kun je de plek op de dag van aankomst vanaf 13.00 uur betrekken en op de dag van vertrek uiterlijk 12.00 uur achterlaten.
Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.
In alle accommodaties is het niet toegestaan om te roken. Roken is enkel toegestaan buiten de accommodatie, bijvoorbeeld op het terras of in de tuin van de vakantiewoning. Indien er geen asbak in de accommodatie aanwezig is, kun je deze bij de receptie krijgen.
Op dit moment is er geen sprake van maatregelen tegen COVID-19 op onze vakantieparken. Je kunt dus gewoon genieten van je vakantie bij EuroParcs, zonder beperkingen.
Bij veel van onze parken kun je gewone fietsen en kinderfietsen huren. Of er een fietsverhuur op aanwezig is, kun je vinden op de pagina van het park waar je wilt verblijven. Op veel van onze parken kun je ook een e-chopper huren. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs of bromfiets certificaat.
Je kunt 1 auto parkeren bij of vlakbij de vakantiewoning. Bij sommige grotere vakantiewoningen is er plaats voor meerdere auto's.
Op de webpagina van je verblijf of in Mijn EuroParcs onder 'mijn boekingen' kun je terugvinden of je accommodatie een oven heeft. Dit staat aangegeven onder de keukenfaciliteiten.
Bij EuroParcs gelden er (buiten feestdagen) geen specifieke aankomst- en vertrekdagen voor kampeerplaatsen.
Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 uur je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur opgeruimd achter te laten.
Wanneer een arrangement of bijgeboekt artikel niet (meer) beschikbaar is, krijg je het teveel betaalde bedrag retour.
Je verblijf zelf betaal je van tevoren met o.a. iDeal, mastercard en VISA en kun je niet ter plaatse (contant) betalen.
Extra's voor tijdens je verblijf zoals fietsen, extra linnenpakketten of boodschappen kun je wel ter plaatse betalen. Deze kun je wel contant betalen, echter biljetten van € 200,- en € 500,- worden niet geaccepteerd. Transacties van € 250,- of hoger kunnen niet contant worden voldaan.
Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.
Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.
Als je een klacht hebt tijdens je verblijf, dan kun je terecht bij de receptie. We helpen graag om je klacht op te lossen en je een zo comfortabel mogelijk verblijf te bieden. Het nummer en de openingstijden van de receptie kun je vinden in de EuroParcs app en in je welkomstinformatieboekje.
Bij EuroParcs bieden we je de optie om tijdens je boeking voor een eenmalig extra bedrag aan voorkeurskosten om een specifieke vakantiewoning of kampeerplek aan te geven. Zo verblijf je gegarandeerd op de plek van je voorkeur.
Voor vakantiewoningen bedragen de voorkeurskosten voor een woningnummer €35
Voor camper- of kampeerplaatsen bedragen de voorkeurskosten €25
De voorkeurskosten voor specifieke kenmerken of faciliteiten in een woning of op een kampeerplaats bedragen €27,50
Mochten we om wat voor reden dan ook niet in staat zijn om jou deze specifieke vakantiewoning of kampeerplaats te garanderen, dan nemen we contact met je op. We zoeken naar een passend alternatief of je ontvangt je betaalde voorkeurskosten retour.
Nee, een handdoekenpakket zit niet standaard bij je verblijf inbegrepen. Deze kun je bijboeken tijdens het maken van je reservering voor €6,75 per pakket of tijdens je verblijf via Mijn EuroParcs of bij de receptie.
Het handdoekenpakket bestaat uit één grote en één kleine badhanddoek.
Alle belangrijke (nood)nummers kun je vinden in de EuroParcs app en in je welkomstboekje, die je bij het inchecken van de receptie krijgt. Denk hierbij aan nummers van de receptie, de dichtstbijzijnde huisarts, dierenarts en politiebureau.
Het is alleen mogelijk om een Mijn EuroParcs account aan te maken op het moment dat je een boeking of reservering hebt gemaakt bij EuroParcs.
Nadat je een boeking hebt gemaakt, ontvang je in je mailbox een boekingsbevestiging. Hierin staat een link naar Mijn EuroParcs waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor je account.
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Je kunt een Tiny Office reserveren door het contactformulier van het Klant Contact Centrum in te vullen. Kies bij het vakantiepark voor EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude en kies vervolgens het onderwerp 'Tiny Office'. De Tiny Offices zijn ook te reserveren via de recepties van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude.
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Omboeken kan zonder wijzigingskosten tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst. De gewijzigde boeking moet in het zelfde jaar plaats vinden. Een boeking wijzigen kan door contact op te nemen via het contactformulier.
Binnen 28 dagen voor aankomst is wijzigen niet mogelijk.
Wanneer je de datum van je boeking wijzigt, betaal je altijd minimaal het bedrag van je oorspronkelijke boeking. Als de prijs hoger uitvalt dan de oorspronkelijke datum, dan betaal je het verschil in prijs bij. Wanneer je nieuwe boeking een lagere prijs heeft, krijg je dit verschil niet terug.
Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:
Kleine afwasborstel
Vaatdoek
Vuilniszak
Toiletrol
Miniflacon afwasmiddel
Vaatwastabletten
Tiny Offices zijn te gebruiken voor gasten en eigenaren, maar ook als je niet op het park verblijft. Indien je niet op het vakantiepark zelf verblijft, vul dan het contactformulier in, selecteer EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude en het onderwerp 'Tiny Office'. De Tiny Offices zijn per dagdeel te reserveren tegen een vergoeding.
Bij vertrek vragen we je vriendelijk om aan de volgende zaken te denken:
Laat de woning bezemschoon achter
Deponeer je huisvuil op het milieupark
Leeg de koelkast en vaatwasser
Verzamel het linnengoed in een kussensloop
Lever je sleutel of sleutelpasje in bij de receptie of laat hem achter in de daarvoor bestemde brievenbus.
Bekijk ook onze uitcheckvideo.
Eventuele kosten voor die door het parkbeheer voor bovenstaande werkzaamheden gemaakt worden, worden bij de huurder(s) in rekening gebracht.
Wanneer we geen betaling ontvangen binnen 2 weken na de schriftelijke aanmaning, wordt de boeking geannuleerd. Eventueel gemaakte kosten voor de boeking worden dan in rekening gebracht.
Bekijk artikel 5 en 6 van de RECRON-voorwaarden voor alle voorwaarden omtrent betalingen.
Ja, je kunt je ten allen tijdens uitschrijven van de nieuwsbrief. Je vindt de unsubscribe-knop onderaan de mail.
Ja, op alle vakantieparken van EuroParcs moet je hond aan de lijn.
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht.
Ja, we hebben een aantal mindervalidewoningen op onze vakantieparken. Deze zijn (deels) aangepast en rolstoeltoegankelijk gemaakt met bijvoorbeeld brede deuren en steunbeugels bij het sanitair.
Je kunt onze mindervalidewoningen gemakkelijk vinden door in de 'zoek & boek' het zoekfilter 'geschikt voor mindervaliden' te kiezen. Deze is te vinden onder 'over je verblijf', vervolgens onder 'persoonlijke voorkeuren'.
Nee, er is geen hondencamera of iets als een babyfoon aanwezig. Mocht je deze nodig hebben tijdens je verblijf dan dien je deze zelf mee te nemen.
De meeste woningen zijn binnenin rolstoelvriendelijk aangezien er geen drempels zijn. Echter is dit buiten anders omdat de meeste woningen grindpaden hebben dus dat is weer lastig.
Sommige woningen op de website zijn aangemeld als MI(nder)VA(lide) woningen. Als je in het menu op 'vakantieparken' klikt, vind je helemaal onderaan de filter 'mindervalide'. Hier vind je alle parken die over MIVA woningen beschikken. De faciliteiten kunnen per woning verschillen.
Je hond is van harte welkom op de vakantieparken en campings van EuroParcs! Als je je hond toevoegt aan je reisgezelschap, krijg je automatisch enkel de verblijven te zien waarin je hond welkom is.
Op EuroParcs Gulperberg is je hond niet welkom in de vakantiewoning, maar wel op het vakantiepark en de camping.
Op een aantal vakantieparken zijn er speciale afvalbakken te vinden waar je de ontlasting van je hond in kan deponeren. Op de meeste parken kan het in de algemene afvalbakken.
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
De meeste wegen zijn van asfalt, maar het wisselt per park of er meer asfalt of gras is te vinden. Op een aantal parken is er zowel gras als asfalt.
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
Op de meeste vakantieparken is je hond welkom in het restaurant en/of het terras. Op slechts een aantal parken is je hond niet welkom binnen in de horeca:
EuroParcs Aan de Maas
EuroParcs Poort van Maastricht (wel op het terras)
EuroParcs Gulperberg (wel op het terras)
EuroParcs De Achterhoek (wel op het terras)
EuroParcs Limburg (wel op het terras)
EuroParcs Bad Hulckesteijn (wel op het terras)
EuroParcs De Kraaijenbergse Plassen (wel op het terras)
EuroParcs De Rijp (wel op het terras)
EuroParcs De Wije Werelt (wel op het terras)
EuroParcs De Woudhoeve (wel op het terras)
EuroParcs Zuiderzee (wel op het terras)
EuroParcs Parc du Soleil (wel op het terras)
EuroParcs Het Amsterdamse Bos
EuroParcs Poort van Amsterdam (wel op het terras)
EuroParcs Kaatsheuvel (wel op het terras)
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
Kindermeubilair is niet standaard aanwezig in de vakantiewoningen. Dit dien je bij te boeken bij 'extra's' tijdens je boekingsproces. Je kunt het volgende kindermeubilair bijboeken:
Campingbed
Kinderbox
Kinderstoel
Babybad
Nee, er is geen hondenbench in de vakantiewoning. Mocht je deze nodig hebben tijdens je verblijf dan dien je deze zelf mee te nemen.
Nee, er is geen hondendouche bij het vakantiehuis.
Op EuroParcs Brunssummerheide en EuroParcs Zilverstrand is er wel een hondendouche voor algemeen gebruik aanwezig op het vakantiepark.
De adresgegevens en het telefoonnummer van de dichtstbijzijnde dierenarts kun je vinden in de EuroParcs app of in je welkomstboekje, die je bij aankomst hebt gekregen.
Het is handig om van tevoren te weten of er een dweil in de woning aanwezig is in geval van ongelukjes. Je kunt dit terugvinden onder het kopje 'hond mee op vakantie' op de webpagina van je vakantiepark.
In Mijn EuroParcs kun je de volgende zaken bijboeken:
Kindermeubilair
Extra lakenpakket
Handdoekenpakket
Keukendoekenpakket
Opgemaakte bedden bij aankomst
Foodboxen
Ook kun je extra personen en huisdieren bijboeken.
Met de EuroParcs app heb je altijd alle informatie bij de hand die je nodig hebt tijdens je verblijf. In de EuroParcs app kun je volgende informatie vinden:
Praktische informatie over je vakantiepark
Informatie over alle faciliteiten en openingstijden
De parkplattegrond
Het animatie- en activiteitenprogramma
De leukste uitjes in de omgeving (met korting)
Verder kun je met de EuroParcs app:
Reserveren van faciliteiten
Inschrijven voor activiteiten en de kinderanimatie
Als je na sluitingstijd van de receptie aankomt, neem dan contact met ons op. Het park kan dan met jou persoonlijk een afspraak maken hoe in te checken.
Over het algemeen ontvang je dan een code van de kluis waar je je sleutel of sleutelpas uit kunt pakken.
Als je een klacht hebt na je verblijf, kun je deze met ons delen door een e-mail te sturen naar feedback@europarcs.nl. We helpen je graag.
De reserveringskosten zijn bij de huurprijs inbegrepen.
Als je een cadeaubon van EuroParcs wil inleveren, dien je contact op te nemen met gastenservice@europarcs.nl. Maak een foto van de voor- en achterkant van je cadeaubon en voeg deze toe aan de bijlage van je e-mail. We helpen je graag verder!
De standaard bedlinnenpakketten en toeristenbelastingen dien je direct al af te rekenen tijdens het maken van je boeking.
Wanneer je extra bedlinnenpakketten of andere extra's wilt boeken tijdens je verblijf kun je dit tijdens de receptie afrekenen.
Vroegboek Zomervakantie is boekbaar tot en met 19 februari.
De EuroParcs app is voor iedereen te downloaden en te gebruiken, ook als je (nog) geen boeking hebt gemaakt bij EuroParcs. Je hoeft hier ook geen account aan te maken.
Alle bungalows, chalets en glampingtenten zijn voorzien van tuinmeubilair. Bij sommige bijzondere accommodaties, zoals trekkershutten of kampeerplaatsen, is dit niet het geval.
Je kunt op de webpagina van je gekozen verblijf vinden wat voor tuinmeubilair er aanwezig is bij je vakantiewoning onder 'faciliteiten'.
Als je een account aanmaakt op Mijn EuroParcs, kun je de volgende zaken zelf regelen:
Boeking annuleren
Extra's bijboeken
Extra personen en/of huisdieren bijboeken
Betalingen
Verder vind je er alle informatie over je vakantiepark en je accommodatie.
Als je je boeking wilt wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Let op: je kunt enkel een Mijn EuroParcs account aanmaken als je een boeking hebt gemaakt bij EuroParcs.
Je hulphond is van harte welkom op het vakantiepark. Hiervoor hoef je niets bij te betalen. Als je je hulphond gratis mee wil nemen naar EuroParcs kun je een e-mail sturen naar gastenservice@europarcs.nl om je boeking te maken.
Alle accommodaties hebben een ander interieur. Interieur en exterieur kunnen dus per vakantiewoning en woningtype verschillen.
De voormalige Duinresorts hebben een eigen 'mijn omgeving'. Je kunt niet inloggen op Mijn EuroParcs als je bij één van de volgende EuroParcs vakantieparken hebt geboekt:
Als je een zakelijke boeking hebt gemaakt of een lang verblijf hebt bij EuroParcs, dan kun je niet inloggen op Mijn EuroParcs om zelf je boeking te beheren. Als je iets wil wijzigen in je boeking, willen we je vragen om een e-mail te sturen of te bellen naar StayXL op 088 070 82 20.
Als je kortingscode niet werkt tijdens het boekingsproces, willen we je vragen om vooralsnog een boeking te maken. Bij je boekingsbevestiging ontvang je een reserveringsnummer. Je kunt dit reserveringsnummer, samen met je kortingscode, doormailen naar gastenservice@europarcs.nl. We helpen je graag verder.
Nee, wij bieden geen arrangementen aan voor speciale gelegenheden. Wel kun je aan de receptie van je vakantiepark vragen naar mogelijkheden voor een versierde woning bij aankomst. Natuurlijk ben je ook vrij om je eigen vakantiewoning te versieren.
Voor een particuliere boeking is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen. Dit is alleen mogelijk als je een zakelijke reservering maakt via info@stayxl.nl.
Als je een wijziging wil maken in je zakelijke boeking, kun je een e-mail met je wijziging sturen naar info@stayxl.nl.
Boekingen die niet worden gemaakt via StayXL worden gezien als particuliere boekingen en dus niet als zakelijke boekingen. Voor particuliere boekingen kunnen we geen factuur opmaken.
De voorwaarden van de flexibele aankomst- en vertrekdagen zijn als volgt:
Zondagen, festivalweekenden en nationale feestdagen gelden niet als aankomstdagen, vertrek is wel mogelijk
Tijdens schoolvakanties van je land van bestemming gelden maandag en vrijdag als aankomst- en vertrekdagen (m.u.v. EuroParcs Het Amsterdamse Bos, EuroParcs Brunssummerheide, EuroParcs Buitenhuizen, EuroParcs Spaarnwoude en EuroParcs De Zanding)
Niet geldig voor EuroParcs De Koog
Alleen geldig bij een verblijf van minimaal 2 nachten
Er kunnen uitzonderingen gelden voor grotere woningen (meer dan 8 personen) en hotelkamers
Heb je een vraag over flexibele aankomst- en vertrekdagen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.
In de EuroParcs app kun je je boeking niet wijzigen.
Als je je boeking wilt wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Als je zelf in je eigen recreatiewoning wil verblijven, mag je contact opnemen met de afdeling Eigenarencontact van EuroParcs. Dit kan via Topdesk, waar je een account voor hebt.
Overweeg je om te investeren in een eigen recreatiewoning bij EuroParcs? Dan ben je bij ons in goede handen. Neem een kijkje op de website van EuroParcs Verkoop voor meer informatie over onder andere het aanbod, het rendement en de meest recente ontwikkelingen.
Wil je direct contact opnemen met EuroParcs Verkoop? Vul dan het contactformulier in of neem telefonisch contact op via 088 07 08 000.
Als je voor een periode langer dan 3 weken een boeking wilt maken, dan kun je contact opnemen met de afdeling StayXL. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@stayxl.nl of door telefonisch contact op te nemen via 088 070 82 20.
Alle openstaande vacatures vind je hier.
Bij EuroParcs hebben we diverse openstaande vacatures, zowel op onze vakantieparken als op ons hoofdkantoor. Ook kun je bij EuroParcs een open sollicitatieformulier invullen. Zo kunnen we contact met je zoeken als er een vacature open komt te staan die bij jou zou kunnen passen!
Bij EuroParcs hebben we ook veelzijdige stageplaatsen, waar je in korte tijd veel kunt leren! Je krijgt tijdens je stage veel ruimte en begeleiding om je talenten te kunnen laten zien en ontwikkelen. Wie weet bieden we je wel een baan na je stage!
Tijdens deze actie ontvang je de volgende kortingen op je verblijf tussen 6 juli en 11 september 2023:
20% korting op een midweek
25% korting op een weekend
30% korting op een week of langer
Je ontvangt vroegboekkorting op je verblijf tussen 6 juli en 11 september 2023.
De vroegboekkorting van Vroegboek Zomervakantie is helaas niet geldig voor kampeerplekken.
Ja, je ontvangt vroegboek korting op alle EuroParcs vakantieparken. Ook op onze vakantieparken in België, Oostenrijk, Duitsland en Luxemburg.
EuroParcs kan vooraf een borg vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. De borg bedraagt maximaal €100,- per persoon.
Als alles in de woning in orde blijkt na controle, wordt het (resterende) bedrag binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.
Ook het veroorzaken van overlast kan een reden zijn om de borg in te houden.
Extra gasten en huisdieren bijboeken kun je zelf doen via Mijn EuroParcs.
Let op: dit geldt niet wanneer er minder personen en/of huisdieren meekomen. Dit is alleen telefonisch door te geven bij het Klant Contact Centrum via het contactformulier of via het telefoonnummer 088 070 8090.
Tijdens het online boeken, dien je online te betalen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:
Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.
Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.
Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering. Als een (aan)betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt je reservering tegen de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden te annuleren zoals vermeldt in de RECRON. Hier zijn kosten aan verbonden.
Alle betalingsvoorwaarden vind je terug in artikel 5 van de RECRON-voorwaarden.
Alle EuroParcs aanbiedingen vind je hier.
Je kunt via Mijn EuroParcs diverse foodboxen bestellen voor tijdens je verblijf.
Ieder vakantiepark van EuroParcs en elke vakantiewoning beschikt over een Wi-Fi verbinding en is gratis te gebruiken. Onze parken liggen wel midden in de natuur, dus houd er rekening mee dat de snelheid en het bereik minder goed kan zijn dan je thuis gewend bent. Heb je problemen met inloggen of vragen over de Wi-Fi verbinding dan kun je altijd contact opnemen met de receptie.
Dit verschilt per vakantiepark. Je kunt dit terugvinden bij de faciliteiten op de webpagina en op de plattegrond van het park waar je verblijft.
Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer pas bekend wordt bij aankomst. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-) tijdens het maken van de boeking.
Over het algemeen zijn de bedden in onze vakantiewoningen 2m lang. Dit is de standaard. Wanneer dit korter is, staat dit specifiek aangegeven bij het vakantiepark en het woningtype. Een voorbeeld hiervan is EuroParcs De Biesbosch: hier hebben enkele huisnummers bedden die 1.80m lang zijn.
Onze vakantiewoningen hebben vaak een filterkoffiezetapparaat, Nespresso Professional Machine, Senseo of een bonenapparaat. Welk koffiezetapparaat jouw vakantiewoning heeft, kun je vinden bij de keukenfaciliteiten op de webpagina van je vakantiewoning. Als je al geboekt hebt en inlogt bij Mijn EuroParcs kun je het terugvinden onder 'Mijn boekingen'.
Wil je graag op de hoogte blijven van de laatste EuroParcs nieuwtjes en aanbiedingen? Schrijf je hieronder dan in voor de nieuwsbrief.
Wanneer je een huisdier toevoegt aan je reisgezelschap tijdens het maken van je boeking, krijg je automatisch alleen de woningen te zien waarin huisdieren zijn toegestaan. Daardoor ben je er zeker van dat je je huisdier(en) gewoon mee kunt nemen naar het park. Er geldt een toeslag per huisdier per nacht. Je voegt het huisdier toe aan het reisgezelschap en de toeslag wordt weergegeven tijdens je boeking. Let op, je huisdier kan alleen mee als hij onderdeel is van het reisgezelschap.
De hoofdboeker dient minimaal 18 jaar oud te zijn en zelf ook op het park verblijven. Het is dus niet toegestaan dat ouders een boeking maken voor kinderen en zelf vervolgens niet op het park verblijven.
Op dit moment is er geen sprake van maatregelen tegen COVID-19 op onze vakantieparken. Je kunt dus gewoon genieten van je vakantie bij EuroParcs, zonder beperkingen.
Voor een particuliere boeking is het niet mogelijk om een factuur te ontvangen. Dit is alleen mogelijk als je een zakelijke reservering maakt via info@stayxl.nl.
Als je een wijziging wil maken in je zakelijke boeking, kun je een e-mail met je wijziging sturen naar info@stayxl.nl.
Boekingen die niet worden gemaakt via StayXL worden gezien als particuliere boekingen en dus niet als zakelijke boekingen. Voor particuliere boekingen kunnen we geen factuur opmaken.
Als je voor een periode langer dan 3 weken een boeking wilt maken, dan kun je contact opnemen met de afdeling StayXL. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@stayxl.nl of door telefonisch contact op te nemen via 088 070 82 20.
Alle openstaande vacatures vind je hier.
Bij EuroParcs hebben we diverse openstaande vacatures, zowel op onze vakantieparken als op ons hoofdkantoor. Ook kun je bij EuroParcs een open sollicitatieformulier invullen. Zo kunnen we contact met je zoeken als er een vacature open komt te staan die bij jou zou kunnen passen!
Bij EuroParcs hebben we ook veelzijdige stageplaatsen, waar je in korte tijd veel kunt leren! Je krijgt tijdens je stage veel ruimte en begeleiding om je talenten te kunnen laten zien en ontwikkelen. Wie weet bieden we je wel een baan na je stage!
Ja, op alle vakantieparken van EuroParcs moet je hond aan de lijn.
Nee, er is geen hondencamera of iets als een babyfoon aanwezig. Mocht je deze nodig hebben tijdens je verblijf dan dien je deze zelf mee te nemen.
Je hond is van harte welkom op de vakantieparken en campings van EuroParcs! Als je je hond toevoegt aan je reisgezelschap, krijg je automatisch enkel de verblijven te zien waarin je hond welkom is.
Op EuroParcs Gulperberg is je hond niet welkom in de vakantiewoning, maar wel op het vakantiepark en de camping.
Op een aantal vakantieparken zijn er speciale afvalbakken te vinden waar je de ontlasting van je hond in kan deponeren. Op de meeste parken kan het in de algemene afvalbakken.
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
De meeste wegen zijn van asfalt, maar het wisselt per park of er meer asfalt of gras is te vinden. Op een aantal parken is er zowel gras als asfalt.
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
Op de meeste vakantieparken is je hond welkom in het restaurant en/of het terras. Op slechts een aantal parken is je hond niet welkom binnen in de horeca:
EuroParcs Aan de Maas
EuroParcs Poort van Maastricht (wel op het terras)
EuroParcs Gulperberg (wel op het terras)
EuroParcs De Achterhoek (wel op het terras)
EuroParcs Limburg (wel op het terras)
EuroParcs Bad Hulckesteijn (wel op het terras)
EuroParcs De Kraaijenbergse Plassen (wel op het terras)
EuroParcs De Rijp (wel op het terras)
EuroParcs De Wije Werelt (wel op het terras)
EuroParcs De Woudhoeve (wel op het terras)
EuroParcs Zuiderzee (wel op het terras)
EuroParcs Parc du Soleil (wel op het terras)
EuroParcs Het Amsterdamse Bos
EuroParcs Poort van Amsterdam (wel op het terras)
EuroParcs Kaatsheuvel (wel op het terras)
Wil je meer weten over je vakantie met de hond op je favoriete vakantiepark? Klik dan op 'Hond mee op vakantie?' onder de faciliteiten van de parkpagina.
Nee, er is geen hondenbench in de vakantiewoning. Mocht je deze nodig hebben tijdens je verblijf dan dien je deze zelf mee te nemen.
Nee, er is geen hondendouche bij het vakantiehuis.
Op EuroParcs Brunssummerheide en EuroParcs Zilverstrand is er wel een hondendouche voor algemeen gebruik aanwezig op het vakantiepark.
De adresgegevens en het telefoonnummer van de dichtstbijzijnde dierenarts kun je vinden in de EuroParcs app of in je welkomstboekje, die je bij aankomst hebt gekregen.
Het is handig om van tevoren te weten of er een dweil in de woning aanwezig is in geval van ongelukjes. Je kunt dit terugvinden onder het kopje 'hond mee op vakantie' op de webpagina van je vakantiepark.
Je hulphond is van harte welkom op het vakantiepark. Hiervoor hoef je niets bij te betalen. Als je je hulphond gratis mee wil nemen naar EuroParcs kun je een e-mail sturen naar gastenservice@europarcs.nl om je boeking te maken.
Wanneer je een huisdier toevoegt aan je reisgezelschap tijdens het maken van je boeking, krijg je automatisch alleen de woningen te zien waarin huisdieren zijn toegestaan. Daardoor ben je er zeker van dat je je huisdier(en) gewoon mee kunt nemen naar het park. Er geldt een toeslag per huisdier per nacht. Je voegt het huisdier toe aan het reisgezelschap en de toeslag wordt weergegeven tijdens je boeking. Let op, je huisdier kan alleen mee als hij onderdeel is van het reisgezelschap.
Het is alleen mogelijk om een Mijn EuroParcs account aan te maken op het moment dat je een boeking of reservering hebt gemaakt bij EuroParcs.
Nadat je een boeking hebt gemaakt, ontvang je in je mailbox een boekingsbevestiging. Hierin staat een link naar Mijn EuroParcs waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken voor je account.
In Mijn EuroParcs kun je de volgende zaken bijboeken:
Kindermeubilair
Extra lakenpakket
Handdoekenpakket
Keukendoekenpakket
Opgemaakte bedden bij aankomst
Foodboxen
Ook kun je extra personen en huisdieren bijboeken.
Als je een account aanmaakt op Mijn EuroParcs, kun je de volgende zaken zelf regelen:
Boeking annuleren
Extra's bijboeken
Extra personen en/of huisdieren bijboeken
Betalingen
Verder vind je er alle informatie over je vakantiepark en je accommodatie.
Als je je boeking wilt wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Let op: je kunt enkel een Mijn EuroParcs account aanmaken als je een boeking hebt gemaakt bij EuroParcs.
De voormalige Duinresorts hebben een eigen 'mijn omgeving'. Je kunt niet inloggen op Mijn EuroParcs als je bij één van de volgende EuroParcs vakantieparken hebt geboekt:
Als je een zakelijke boeking hebt gemaakt of een lang verblijf hebt bij EuroParcs, dan kun je niet inloggen op Mijn EuroParcs om zelf je boeking te beheren. Als je iets wil wijzigen in je boeking, willen we je vragen om een e-mail te sturen of te bellen naar StayXL op 088 070 82 20.
Als je zelf in je eigen recreatiewoning wil verblijven, mag je contact opnemen met de afdeling Eigenarencontact van EuroParcs. Dit kan via Topdesk, waar je een account voor hebt.
Overweeg je om te investeren in een eigen recreatiewoning bij EuroParcs? Dan ben je bij ons in goede handen. Neem een kijkje op de website van EuroParcs Verkoop voor meer informatie over onder andere het aanbod, het rendement en de meest recente ontwikkelingen.
Wil je direct contact opnemen met EuroParcs Verkoop? Vul dan het contactformulier in of neem telefonisch contact op via 088 07 08 000.
Met de EuroParcs app heb je altijd alle informatie bij de hand die je nodig hebt tijdens je verblijf. In de EuroParcs app kun je volgende informatie vinden:
Praktische informatie over je vakantiepark
Informatie over alle faciliteiten en openingstijden
De parkplattegrond
Het animatie- en activiteitenprogramma
De leukste uitjes in de omgeving (met korting)
Verder kun je met de EuroParcs app:
Reserveren van faciliteiten
Inschrijven voor activiteiten en de kinderanimatie
De EuroParcs app is voor iedereen te downloaden en te gebruiken, ook als je (nog) geen boeking hebt gemaakt bij EuroParcs. Je hoeft hier ook geen account aan te maken.
In de EuroParcs app kun je je boeking niet wijzigen.
Als je je boeking wilt wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Bij EuroParcs gelden er (buiten feestdagen) geen specifieke aankomst- en vertrekdagen voor kampeerplaatsen.
Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 uur je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur opgeruimd achter te laten.
De faciliteiten van onze vakantieparken verschillen per park. Alle faciliteiten staan per vakantiepark overzichtelijk op de website. Vanuit de homepagina kun je gemakkelijk het park aanklikken waar je meer over wilt weten. Heb je nog een vraag over de faciliteiten van één van de vakantieparken, bel dan naar de receptie van het desbetreffende park. We helpen je graag!
Om je een zo veilig mogelijk gevoel te geven tijdens je verblijf, wordt er op het park toezicht gehouden door het parkbeheer. In het geval van een (nood)situatie kun je naar het noodnummer van het park bellen. Deze ontvang je van de receptie bij het inchecken.
Bij veel van onze parken kun je gewone fietsen en kinderfietsen huren. Of er een fietsverhuur op aanwezig is, kun je vinden op de pagina van het park waar je wilt verblijven. Op veel van onze parken kun je ook een e-chopper huren. Hiervoor moet je wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs of bromfiets certificaat.
Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.
Ieder vakantiepark van EuroParcs en elke vakantiewoning beschikt over een Wi-Fi verbinding en is gratis te gebruiken. Onze parken liggen wel midden in de natuur, dus houd er rekening mee dat de snelheid en het bereik minder goed kan zijn dan je thuis gewend bent. Heb je problemen met inloggen of vragen over de Wi-Fi verbinding dan kun je altijd contact opnemen met de receptie.
Dit verschilt per vakantiepark. Je kunt dit terugvinden bij de faciliteiten op de webpagina en op de plattegrond van het park waar je verblijft.
Wanneer een arrangement of bijgeboekt artikel niet (meer) beschikbaar is, krijg je het teveel betaalde bedrag retour.
Als je kortingscode niet werkt tijdens het boekingsproces, willen we je vragen om vooralsnog een boeking te maken. Bij je boekingsbevestiging ontvang je een reserveringsnummer. Je kunt dit reserveringsnummer, samen met je kortingscode, doormailen naar gastenservice@europarcs.nl. We helpen je graag verder.
Nee, wij bieden geen arrangementen aan voor speciale gelegenheden. Wel kun je aan de receptie van je vakantiepark vragen naar mogelijkheden voor een versierde woning bij aankomst. Natuurlijk ben je ook vrij om je eigen vakantiewoning te versieren.
Tijdens deze actie ontvang je de volgende kortingen op je verblijf tussen 6 juli en 11 september 2023:
20% korting op een midweek
25% korting op een weekend
30% korting op een week of langer
Je ontvangt vroegboekkorting op je verblijf tussen 6 juli en 11 september 2023.
De vroegboekkorting van Vroegboek Zomervakantie is helaas niet geldig voor kampeerplekken.
Ja, je ontvangt vroegboek korting op alle EuroParcs vakantieparken. Ook op onze vakantieparken in België, Oostenrijk, Duitsland en Luxemburg.
Alle EuroParcs aanbiedingen vind je hier.
Je kunt via Mijn EuroParcs diverse foodboxen bestellen voor tijdens je verblijf.
Als je een borg hebt betaald, ontvang je de borg binnen 3 weken retour op het bij ons bekende IBAN-nummer. Hiervoor hoef je zelf niets te doen.
Je verblijf zelf betaal je van tevoren met o.a. iDeal, mastercard en VISA en kun je niet ter plaatse (contant) betalen.
Extra's voor tijdens je verblijf zoals fietsen, extra linnenpakketten of boodschappen kun je wel ter plaatse betalen. Deze kun je wel contant betalen, echter biljetten van € 200,- en € 500,- worden niet geaccepteerd. Transacties van € 250,- of hoger kunnen niet contant worden voldaan.
Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Wanneer we geen betaling ontvangen binnen 2 weken na de schriftelijke aanmaning, wordt de boeking geannuleerd. Eventueel gemaakte kosten voor de boeking worden dan in rekening gebracht.
Bekijk artikel 5 en 6 van de RECRON-voorwaarden voor alle voorwaarden omtrent betalingen.
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht.
De reserveringskosten zijn bij de huurprijs inbegrepen.
Als je een cadeaubon van EuroParcs wil inleveren, dien je contact op te nemen met gastenservice@europarcs.nl. Maak een foto van de voor- en achterkant van je cadeaubon en voeg deze toe aan de bijlage van je e-mail. We helpen je graag verder!
De standaard bedlinnenpakketten en toeristenbelastingen dien je direct al af te rekenen tijdens het maken van je boeking.
Wanneer je extra bedlinnenpakketten of andere extra's wilt boeken tijdens je verblijf kun je dit tijdens de receptie afrekenen.
EuroParcs kan vooraf een borg vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. De borg bedraagt maximaal €100,- per persoon.
Als alles in de woning in orde blijkt na controle, wordt het (resterende) bedrag binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.
Ook het veroorzaken van overlast kan een reden zijn om de borg in te houden.
Tijdens het online boeken, dien je online te betalen met o.a. iDeal, mastercard en VISA. Voor de betaling gelden de volgende voorwaarden:
Bij een boeking meer dan 6 weken voor aankomst betaal je direct 30% van het factuurbedrag en 6 weken voor aankomst het resterende bedrag.
Indien je binnen 6 weken voor aankomst boekt, dien je het volledige bedrag direct online te betalen.
Wanneer er geen betaling plaatsvindt, ontvang je van ons een herinnering. Als een (aan)betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt je reservering tegen de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden te annuleren zoals vermeldt in de RECRON. Hier zijn kosten aan verbonden.
Alle betalingsvoorwaarden vind je terug in artikel 5 van de RECRON-voorwaarden.
De standaard incheckperiode is vanaf 16.00 uur. Je vindt de openingstijden van de receptie van het park van jouw voorkeur op onze website.
Heb je een early check-in bijgeboekt? Dan kun je vanaf 13.00 uur al inchecken.
Vanaf 1 januari 2023 gelden flexibele aankomst- en vertrekdagen. Je komt dan aan en vertrekt weer op welke dag je zelf wil (met uitzondering van aankomsten op zondag, nationale feestdagen, festivals en schoolvakanties van je land van bestemming).
Tijdens schoolvakanties van je land van bestemming gelden maandag en vrijdag als aankomst- en vertrekdagen.
Inchecken kan vanaf 16.00 uur en uitchecken tot 10.00 uur.
Als je een kampeerplaats hebt geboekt, kun je de plek op de dag van aankomst vanaf 13.00 uur betrekken en op de dag van vertrek uiterlijk 12.00 uur achterlaten.
Tijdens de feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en Oud en Nieuw) gelden er andere aankomst- en vertrekdagen.
Bij EuroParcs gelden er (buiten feestdagen) geen specifieke aankomst- en vertrekdagen voor kampeerplaatsen.
Wanneer je gaat kamperen bij EuroParcs kun je op de dag van aankomst vanaf 13.00 uur je kampeerplaats betrekken. Op de dag van vertrek dien je de plaats voor 12.00 uur opgeruimd achter te laten.
Op de dag van aankomst en van vertrek mag je bij EuroParcs gewoon gebruikmaken van de faciliteiten. Ook voordat je ingecheckt bent en nadat je uitgecheckt bent.
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:
Kleine afwasborstel
Vaatdoek
Vuilniszak
Toiletrol
Miniflacon afwasmiddel
Vaatwastabletten
Bij vertrek vragen we je vriendelijk om aan de volgende zaken te denken:
Laat de woning bezemschoon achter
Deponeer je huisvuil op het milieupark
Leeg de koelkast en vaatwasser
Verzamel het linnengoed in een kussensloop
Lever je sleutel of sleutelpasje in bij de receptie of laat hem achter in de daarvoor bestemde brievenbus.
Bekijk ook onze uitcheckvideo.
Eventuele kosten voor die door het parkbeheer voor bovenstaande werkzaamheden gemaakt worden, worden bij de huurder(s) in rekening gebracht.
Als je na sluitingstijd van de receptie aankomt, neem dan contact met ons op. Het park kan dan met jou persoonlijk een afspraak maken hoe in te checken.
Over het algemeen ontvang je dan een code van de kluis waar je je sleutel of sleutelpas uit kunt pakken.
Als je een klacht hebt na je verblijf, kun je deze met ons delen door een e-mail te sturen naar feedback@europarcs.nl. We helpen je graag.
De voorwaarden van de flexibele aankomst- en vertrekdagen zijn als volgt:
Zondagen, festivalweekenden en nationale feestdagen gelden niet als aankomstdagen, vertrek is wel mogelijk
Tijdens schoolvakanties van je land van bestemming gelden maandag en vrijdag als aankomst- en vertrekdagen (m.u.v. EuroParcs Het Amsterdamse Bos, EuroParcs Brunssummerheide, EuroParcs Buitenhuizen, EuroParcs Spaarnwoude en EuroParcs De Zanding)
Niet geldig voor EuroParcs De Koog
Alleen geldig bij een verblijf van minimaal 2 nachten
Er kunnen uitzonderingen gelden voor grotere woningen (meer dan 8 personen) en hotelkamers
Heb je een vraag over flexibele aankomst- en vertrekdagen? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.
Over het algemeen kun je in je vakantiewoning de standaard Nederlandse zenders kijken en een aantal Belgische en Duitse zenders.
De meeste chalets, bungalows en glampingtenten hebben een eigen Wi-Fi-router. De locatie van het wachtwoord vind je in de EuroParcs app onder parkinfo, kies vervolgens 'op het park'. De locatie van het wifi-wachtwoord staat ook in het welkomstinformatieboekje, die je bij aankomst van de receptie krijgt.
Verder is er een openbare wifi verbinding op het vakantiepark aanwezig waar je geen wachtwoord voor nodig hebt.
Als je een klacht hebt tijdens je verblijf, dan kun je terecht bij de receptie. We helpen graag om je klacht op te lossen en je een zo comfortabel mogelijk verblijf te bieden. Het nummer en de openingstijden van de receptie kun je vinden in de EuroParcs app en in je welkomstinformatieboekje.
Nee, een handdoekenpakket zit niet standaard bij je verblijf inbegrepen. Deze kun je bijboeken tijdens het maken van je reservering voor €6,75 per pakket of tijdens je verblijf via Mijn EuroParcs of bij de receptie.
Het handdoekenpakket bestaat uit één grote en één kleine badhanddoek.
Alle belangrijke (nood)nummers kun je vinden in de EuroParcs app en in je welkomstboekje, die je bij het inchecken van de receptie krijgt. Denk hierbij aan nummers van de receptie, de dichtstbijzijnde huisarts, dierenarts en politiebureau.
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Nadat je bent ingecheckt, krijg je een welkomstpakket mee van de receptie. Hierin zitten de volgende handige spullen:
Kleine afwasborstel
Vaatdoek
Vuilniszak
Toiletrol
Miniflacon afwasmiddel
Vaatwastabletten
Je kunt een Tiny Office reserveren door het contactformulier van het Klant Contact Centrum in te vullen. Kies bij het vakantiepark voor EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude en kies vervolgens het onderwerp 'Tiny Office'. De Tiny Offices zijn ook te reserveren via de recepties van EuroParcs De Zanding en EuroParcs Spaarnwoude.
Tiny Offices zijn te gebruiken voor gasten en eigenaren, maar ook als je niet op het park verblijft. Indien je niet op het vakantiepark zelf verblijft, vul dan het contactformulier in, selecteer EuroParcs De Zanding of EuroParcs Spaarnwoude en het onderwerp 'Tiny Office'. De Tiny Offices zijn per dagdeel te reserveren tegen een vergoeding.
Wil je graag op de hoogte blijven van de laatste EuroParcs nieuwtjes en aanbiedingen? Schrijf je hieronder dan in voor de nieuwsbrief.
Als je na 72 uur nog geen betalingsbevestiging van ons hebt ontvangen, dan kun je contact opnemen met ons Klant Contact Centrum.
Bij EuroParcs bieden we je de optie om tijdens je boeking voor een eenmalig extra bedrag aan voorkeurskosten om een specifieke vakantiewoning of kampeerplek aan te geven. Zo verblijf je gegarandeerd op de plek van je voorkeur.
Voor vakantiewoningen bedragen de voorkeurskosten voor een woningnummer €35
Voor camper- of kampeerplaatsen bedragen de voorkeurskosten €25
De voorkeurskosten voor specifieke kenmerken of faciliteiten in een woning of op een kampeerplaats bedragen €27,50
Mochten we om wat voor reden dan ook niet in staat zijn om jou deze specifieke vakantiewoning of kampeerplaats te garanderen, dan nemen we contact met je op. We zoeken naar een passend alternatief of je ontvangt je betaalde voorkeurskosten retour.
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Je kunt contact opnemen met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer +31 (0) 88 070 8090 of door het contactformulier in te vullen. De openingstijden van ons Klant Contact Centrum vindt je op de contact en vragen pagina.
Omboeken kan zonder wijzigingskosten tot uiterlijk 28 dagen voor aankomst. De gewijzigde boeking moet in het zelfde jaar plaats vinden. Een boeking wijzigen kan door contact op te nemen via het contactformulier.
Binnen 28 dagen voor aankomst is wijzigen niet mogelijk.
Wanneer je de datum van je boeking wijzigt, betaal je altijd minimaal het bedrag van je oorspronkelijke boeking. Als de prijs hoger uitvalt dan de oorspronkelijke datum, dan betaal je het verschil in prijs bij. Wanneer je nieuwe boeking een lagere prijs heeft, krijg je dit verschil niet terug.
Ja, dat kan! Houd er wel rekening mee dat het transactiebedrag op het moment van de transactie direct bij je creditcard in rekening wordt gebracht.
EuroParcs kan vooraf een borg vragen aan alle gasten die een vakantiewoning huren. De borg bedraagt maximaal €100,- per persoon.
Als alles in de woning in orde blijkt na controle, wordt het (resterende) bedrag binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Bij schade of bij het ontbreken van spullen ontvang je een factuur. Deze kun je gebruiken bij de afhandeling met je verzekering.
Ook het veroorzaken van overlast kan een reden zijn om de borg in te houden.
Extra gasten en huisdieren bijboeken kun je zelf doen via Mijn EuroParcs.
Let op: dit geldt niet wanneer er minder personen en/of huisdieren meekomen. Dit is alleen telefonisch door te geven bij het Klant Contact Centrum via het contactformulier of via het telefoonnummer 088 070 8090.
De hoofdboeker dient minimaal 18 jaar oud te zijn en zelf ook op het park verblijven. Het is dus niet toegestaan dat ouders een boeking maken voor kinderen en zelf vervolgens niet op het park verblijven.
Op de webpagina van je verblijf of in Mijn EuroParcs onder 'mijn boekingen' kun je terugvinden of je accommodatie een vriezer of een koelkast met vriesvak heeft. Dit staat aangegeven onder de keukenfaciliteiten.
De aanwezigheid van een inventarislijst in de vakantiewoning verschilt per park. Wanneer de inventarislijst aanwezig is, kun je die gemakkelijk in de woning vinden. Als je inventaris niet compleet is vlak na aankomst, dien je dit zo snel mogelijk te melden bij de receptie.
De meeste chalets, bungalows en glampingtenten hebben een eigen Wi-Fi-router. De locatie van het wachtwoord vind je in de EuroParcs app onder parkinfo, kies vervolgens 'op het park'. De locatie van het wifi-wachtwoord staat ook in het welkomstinformatieboekje, die je bij aankomst van de receptie krijgt.
Verder is er een openbare wifi verbinding op het vakantiepark aanwezig waar je geen wachtwoord voor nodig hebt.
In alle accommodaties is het niet toegestaan om te roken. Roken is enkel toegestaan buiten de accommodatie, bijvoorbeeld op het terras of in de tuin van de vakantiewoning. Indien er geen asbak in de accommodatie aanwezig is, kun je deze bij de receptie krijgen.
Je kunt 1 auto parkeren bij of vlakbij de vakantiewoning. Bij sommige grotere vakantiewoningen is er plaats voor meerdere auto's.
Op de webpagina van je verblijf of in Mijn EuroParcs onder 'mijn boekingen' kun je terugvinden of je accommodatie een oven heeft. Dit staat aangegeven onder de keukenfaciliteiten.
Nee. Handdoeken zijn niet inbegrepen in het bedlinnenpakket. Voor handdoeken kun je tijdens het boekingsproces een extra handdoekenpakket bestellen. Meer informatie over de inventaris van je vakantiehuis vind je op de pagina van de betreffende accommodatie.
Ja, we hebben een aantal mindervalidewoningen op onze vakantieparken. Deze zijn (deels) aangepast en rolstoeltoegankelijk gemaakt met bijvoorbeeld brede deuren en steunbeugels bij het sanitair.
Je kunt onze mindervalidewoningen gemakkelijk vinden door in de 'zoek & boek' het zoekfilter 'geschikt voor mindervaliden' te kiezen. Deze is te vinden onder 'over je verblijf', vervolgens onder 'persoonlijke voorkeuren'.
Kindermeubilair is niet standaard aanwezig in de vakantiewoningen. Dit dien je bij te boeken bij 'extra's' tijdens je boekingsproces. Je kunt het volgende kindermeubilair bijboeken:
Campingbed
Kinderbox
Kinderstoel
Babybad
Alle bungalows, chalets en glampingtenten zijn voorzien van tuinmeubilair. Bij sommige bijzondere accommodaties, zoals trekkershutten of kampeerplaatsen, is dit niet het geval.
Je kunt op de webpagina van je gekozen verblijf vinden wat voor tuinmeubilair er aanwezig is bij je vakantiewoning onder 'faciliteiten'.
Alle accommodaties hebben een ander interieur. Interieur en exterieur kunnen dus per vakantiewoning en woningtype verschillen.
Deze vraag kunnen we op de website niet beantwoorden, omdat je woningnummer pas bekend wordt bij aankomst. Wanneer je gegarandeerd een bepaald huisnummer wilt vastleggen, kun je een huisnummer met voorkeur boeken (€ 35,-) tijdens het maken van de boeking.
Over het algemeen zijn de bedden in onze vakantiewoningen 2m lang. Dit is de standaard. Wanneer dit korter is, staat dit specifiek aangegeven bij het vakantiepark en het woningtype. Een voorbeeld hiervan is EuroParcs De Biesbosch: hier hebben enkele huisnummers bedden die 1.80m lang zijn.
Onze vakantiewoningen hebben vaak een filterkoffiezetapparaat, Nespresso Professional Machine, Senseo of een bonenapparaat. Welk koffiezetapparaat jouw vakantiewoning heeft, kun je vinden bij de keukenfaciliteiten op de webpagina van je vakantiewoning. Als je al geboekt hebt en inlogt bij Mijn EuroParcs kun je het terugvinden onder 'Mijn boekingen'.