Terug
05 januari 2022

Share

EuroParcs zet voet op Oostenrijkse grond

Surrounding mountains EuroParcs Pressegger See

EuroParcs Group heeft een belang genomen in Kärntner Schluga GmbH, eigenaar van onder meer een camping in Karinthië vlak bij de Italiaanse grens. In eerste instantie wordt de Seecamping aan de Pressegger See volledig gerenoveerd en duurzaam opgewaardeerd. Het innovatieve vakantieparkconcept met sfeervolle stacaravans moet het hele jaar door toeristen gaan trekken. Met deze participatie is Oostenrijk het vierde land waarin EuroParcs Group actief is.

Karinthië

EuroParcs Group heeft bewust gekozen voor het populaire Karinthië. Het is een gebied waar de natuur- en wintersportliefhebber optimaal aan zijn trekken komt. Daardoor is er een tekort aan meer dan 6.000 logeerbedden en dringend behoefte aan uitbreiding van het vakantie-aanbod. In de eerste fase wordt de Seecamping gemoderniseerd tot een 4-seizoenen vakantiepark. Er staan 40 trendy stacaravans op de planning, evenals een upgrade van het buitenzwembad tot een 4-sterren binnenzwembad met een aangebouwde wellnessfaciliteit, die ook toegankelijk zal zijn voor de lokale bevolking.

Stimulans werkgelegenheid

“De vernieuwingen zullen geleidelijk plaatsvinden, waarbij EuroParcs afhankelijk is van lokaal management en lokale partners”, verklaart Andries Bruil, bestuurslid van EuroParcs Group. “De banen van de 60 medewerkers van Schluga GmbH blijven behouden, hoewel het nu al duidelijk is dat het geplande jaarrond toerisme het personeelsbestand met ongeveer 25 procent zal vergroten. We zijn momenteel op zoek naar een lokale resortmanager.” 

Duurzame meerwaarde

De betrokkenheid van de lokale economie maakt deel uit van het succesvolle concept van de EuroParcs Group, dat daardoor blijft groeien in omzet en organisatie. De  omzet is in korte tijd toegenomen naar  zo'n 280 miljoen euro, het aantal personeelsleden gegroeidnaar meer dan 750 medewerkers. Andries Bruil: “Dergelijke groeicijfers kan EuroParcs Group overleggen dankzij een krachtig fundament én een heldere visie. Onze filosofie is om duurzame meerwaarde te creëren, in elke regio waar we actief worden. We zien onszelf als partners om samen iets te ontwikkelen, zodat de gemeenschap als geheel ervan profiteert. In uitstraling, in werkgelegenheid en in groei van het toerisme waar zowel de lokale horeca als detailhandel profijt van heeft.”

Sterke partner

In juli worden al samenwerkingsgesprekken met lokale ondernemers gepland en in het najaar een open dag voor de bevolking. Klaus Schrittesser, landenmanager bij EuroParcs: "We combineren internationale knowhow met de ervaring van een goed gerund en daardoor regionaal toonaangevend bedrijf", zegt de inheemse Karinthiër. Ook Norbert Schluga jr. van het Oostenrijkse park is verheugd over de samenwerking: "In de EuroParcs Group hebben we een sterke en visionaire partner gevonden waarmee we ons toerisme kunnen uitrusten voor de toekomst."